کشت و صنعت تابش
خانه / سیر / بازار فروش سیر بذری و خوراکی در استان همدان

بازار فروش سیر بذری و خوراکی در استان همدان

سیر یکی از مفید ترین و پرفروش ترین مواد خوراکی موجود در طبیعت است که خواص دارویی بسیار زیادی دارد و در طبخ انواع غذا و سالاد مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول، با کیفیت ها و قیمت های متنوعی به فروش می رسد. امروزه با توجه به پیشرفت علم تغذیه بازار فروش سیر بذری و خوراکی نسبت به قبل رونق بیش تری پیدا کرده است.

بازار فروش سیر بذری و خوراکی در استان همدان

فروش سیر بذری و صادراتی همدان

فروش سیر بذری و صادراتی همدانهر چه علم غذاشناسی بیش تر متحول تغییر و پیشرفت شد، توجه افراد نسبت به نوع مواد خوراکی و مصرفی افزایش پیدا کرد؛ یکی از بهترین و مفید ترین مواد شناخته شده در طبیعت سیر است که با داشتن فواید خوراکی و درمانی بی اندازه ای که دارد مصرف آن نسبت به گذشته چندین برابر افزایش یافته است.

سیر دارای انواع و گونه های مختلفی است که در بسیاری از مناطق جهان کشت می شود، در این میان برخی کشور ها به علت بالا بودن خط تولید و کیفیت محصول موفق به صادرات آن می گردند؛ یکی از این کشور ها ایران است.

ایران با تولید سالانه، چند هزار تنی سیر بذری و خوراکی سهم عظیمی را در صادرات این محصول در بازار های داخلی و خارجی به خود اختصاص داده است و از این طریق به نوعی موجب پیشرفت اقتصادی کشور می گردد.

سیر قرمز و سفید جزو انواع اصلی و صادراتی این محصول هستند که در استان های مختلفی از کشور کشت و تولید می شوند؛ در این میان همدان توانسته است رتبه اول را در این زمینه به خود اختصاص دهد.

از دیگر استان های فعال در زمینه تولید و صادرات این محصول می توان به آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، مرکزی، هرمزگان، خوزستان، قم، کاشان، فارس، خراسان رضوی، سمنان، مازندران و… اشاره کرد.

سیر بعد از فلفل دومین ادویه مصرفی در جهان بوده و دارای متقاضیان بسیار زیادی در سراسر دنیا می باشد.

همدان و دیگر استان ها با فروش سیر بذری بعد از چند ماه سود کلانی را به دست می آورند؛ بیش تر صادرات این استان به صورت سیر خشک است اما سیر خوراکی و بذری هم دارای خط تولید بالایی هستند.

نوع سیر بذری در هر استانی بسته به آب و هوای آن متفاوت است و برای یک کشاورز اولین اصل توجه به شرایط اقلیمی محیط بوده تا بتواند مطابق با آن، محصول مورد نظر را بکارد.

قیمت سیر خوراکی صادراتی بسته به کیفیت، شرایط بسته بندی و نوع محصول متفاوت است و از پایین ترین تا بالاترین نرخ ها را شامل می شود.

راهنمای خرید سیر بذری و خوراکی

جهت خرید سیر بذری و خوراکی، ابتدا باید به طور کلی از ویژگی های این محصول آگاهی داشته باشید تا بتوانید به درستی اقدام به خرید نمایید و بهترین محصول را با بالا ترین کیفیت و نازلترین قیمت دریافت کنید و در دام افراد سودجو نیفتید.

سیر، در انواع فله ای و بسته بندی شده به فروش می رسد که جهت خرید آن در ابتدا باید به ظاهر محصول دقت کنید؛ از خرید سیر چینی بپرهیزید و سعی کنید انواعی از این محصول را خریداری نمایید که دارای تعداد حبه های بیش تری است و از سایز نسبتا کوچک تری برخوردار است؛ همچنین رنگ سفید و درخشانی داشته باشد.

اگر انواع بسته بندی شده آن را خریداری کردید دقت کنید که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، مواد نگهدارنده، پروانه بهداشت، بسته بندی مناسب و… باشد.

سیر تازه دارای بوی بسیار مطبوعی است و بعد از خوردن، اثرات کمی را از خود بر جای می گذارد؛ همچنین دارای طعم بسیار دلنشینی است که می توان آن را به صورت خام مصرف کرد و یا به عنوان افزودنی و چاشنی به انواع غذا ها افزود.

سیر کهنه دارای رنگ کدری می باشد، از بو و مزه بسیار تندی برخوردار است و یا همانند انواع چینی آن، دارای تعداد حبه های بسیار کمی است و باعث ایجاد سموم مضری برای بدن می گردد.

قیمت سیر خوراکی با کیفیت عالی

قیمت سیر خوراکی با کیفیت عالیسیر جزو گیاهانی است که دارای طرفداران زیادی در بازار جهانی می باشد؛ چون بسیاری از افراد دریافته اند که خواص سیر و مواد موجود در آن جزو نادر ترین و کمیاب ترین انواع مواد مفید موجود در طبیعت می باشند و با مصرف آن می توانند مانع بروز بسیاری از بیماری ها گردند.

سیر مانند دیگر محصولات موجود در بازار بسته به کیفیت، ظاهر، وزن، طعم و افزایش و کاهش عرضه و تولید آن دارای قیمت های متفاوتی است و فروشندگان با لحاظ کردن تمامی این شرایط نرخ های مختلفی را برای آن در نظر می گیرند.

چنانچه قصد خرید این محصول را با بالا ترین کیفیت و مناسب ترین قیمت دارید، می توانید از طریق شماره تلفن های مندرج در سایت با ما تماس حاصل فرمایید تا مرغوب ترین نوع سیر را در اسرع وقت دریافت کنید و از طعم و خواص آن لذت کافی را ببرید.

مشخصات بهترین سیر بذری کرمان

سیر بذری در استان های مختلفی موجود است و اغلب به برای مصارف خام خواری به کار می رود.

این محصول در بسیاری از استان ها خصوصا کرمان کشت می شود و دارای کیفیت و خواص بسیاری بالایی می باشد.

از مشخصات سیر های موجود در این گروه می توان به وجود ساقه سیر و حبه های متعدد و کوچک در پیاز آن اشاره کرد.

به علاوه، سیر بذری دارای بوی مطبوع تر و تندی کم تری در مزه اش می باشد که به راحتی به صورت خام در انواع سالاد و غذا به کار می رود.

خواص باورنکردنی سیر برای بدن

خواص باورنکردنی سیر برای بدندر طب سنتی خواص معجزه انگیزی برای سیر ذکر شده است؛ به گونه ای که در درمان و پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها می توان از آن استفاده کرد.

سیر با داشتن انواع ویتامین ها و املاح نقش موثری را در سلامت بدن ایفا می کند که می توان از جمله آن ها به موارد زیر اشاره کرد:

۱) وجود ویتامین های گروه B: این گروه از ویتامین در درمان بیماری بری بری و عوارض ناشی از آن مانند ضعف سیستم اسکلتی، شل شدن دست و پا، CHF یا نارسایی احتقانی قلبی و… اشاره کرد.

منجر به رفع آب مروارید، کم خونی، افسردگی، میگرن، سندروم کارپال تونل، اختلالات پلاگر و… می شود و در بهبود عملکرد مغز موثر است؛ همچنین باعث سلامت و زیبایی پوست و مو و تعدیل هورمون های مردانه و زنانه می گردد.

۲) ویتامین C و آنتی اکسیدان: از پیری پوست جلوگیری می کنند و مانع از ورود رادیکال های آزاد سرطان زا به بدن می شوند.

۳) اسید فولیک: در رشد و سلامت جنین موثر است و در خانم های باردار برای تقویت لوله عصبی توصیه می شود.

۴) کلسیم: با تاثیر شدیدی که بر فرآیند استخوان سازی دارد، باعث افزایش تراکم آن ها و در نتیجه تقویت عملکردشان می گردد.

۵) فسفر: از زوال عقل و آلزایمر پیشگیری می کند و باعث بهبود عملکرد سلول های خاکستری مغز و نورون های عصبی حسی، حرکتی و مختلط می گردد.

۶) آهن: در درمان انواع کم خونی موثر است.

۷) آب: باعث رفع سنگ های موجود در مسیر مجاری صفراوی و کلیوی می گردد و همچنین زیبایی و طراوت پوست را عملی می سازد.

۸) این ماده باعث کاهش قند خون می گردد و در افراد دیابتی بسیار تاثیرگذار و مفید است.

۹) با داشتن پتاسیم و منگنز باعث گشادی عروق می گردد و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد.

۱۰) نوعی چربی سوز به حساب می آید و در کاهش وزن تاثیر چشمگیری دارد.

۱۱) منجر به کاهش رسوب کلسیم و LDL در خون می گردد و در نتیجه ریسک حملات قلبی را بسیار کم می کند.

۱۲) با خواص آنتی باکتریایی که دارد، باعث از بین بردن میکروب های مضر گشته و از زخم معده و بروز H پیلوری جلوگیری می کند.

۱۳) در حفظ سلامت دهان و دندان و لثه بسیار کارآمد و مفید است.

این موارد، تنها بخش کوچکی از خواص ماده شگفت انگیز بود و قطعا دارای خواص درمانی بسیار بیش تری هم است.

پس از مصرف روزانه آن هرگز غافل نشوید. 

نحوه کشت سیر به زبان ساده

سیر جزو گیاهان چند ساله علفی، تک لپه ای و در شاخه نهان دانگان بوده و دارای انتهای گرد و ساقه سبز رنگ نازک بر روی آن است؛ زادگاه اصلی سیر به مناطق شرقی مدیترانه و آسیای مرکزی بر می گردد اما قادر به رشد در تمامی نواحی کره زمین می باشد.

سیر دارای طبع متعادل و نسبتا گرم است و به علت داشتن ماده ای به نام آلیسین موجب ایجاد عطری خاص در این محصول می گردد و به عنوان یک ماده آنتی ویروس شناخته می شود که حاوی مقادیر زیادی املاح و ویتامین است که در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد همچنین استفاده از سیر و مشتقات آن جزو ارکان ضروری آشپزی است.

امروزه در بسیاری از مناطق، شاهد رشد و تولید این محصول هستیم؛ سیر تولید شده توسط کشاورزان در این استان ها، یا وارد بازار داخلی می گردد و یا به کشور هایی مانند چین، هند، مصر، کره جنوبی، بنگلادش، روسیه و کویت صادر می گردد.

سیر، انواع و گونه های مختلفی دارد که یکی از مفید ترین آنها سیر بذری تازه است.

از مشخصات سیر بذری می توان به تعداد سیرچه های موجود در هر شاخه اشاره کرد؛ هر شاخه شامل ۱۰ تا ۲۰ عدد حبه سیر کوچک تر است که نسبت به انواع دیگر سیر دارای بوی کم تری است.

اما نحوه کشت سیر چگونه است؟ 

این محصول مانند هر گیاه دیگری نیازمند شرایط خاصی برای  رشد و پرورش است؛ از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

۱) شرایط آب و هوایی مناسب: سیر جزو گیاهان روز بلند است و تقریبا نیازمند هوای گرم و درجه حرارت مناسب می باشد.

رشد اولیه این محصول به صورت رویشی است.

۲) خاک مناسب: نیازمند خاک نسبتا عمیق با PH حدودا ۶ تا ۷، که زیاد مرطوب نباشد؛ چون یکی از علت های پوسیدگی و چروک این محصول رطوبت زیاد خاک است، مناطق کاشت این محصول حتما باید به خوبی زهکشی شده و قبل از کاشت محصول حتما آن را شخم زد.

۴) دادن کود مناسب و تایید شده توسط وزارت بهداشت: استفاده از کود دامی و کمپوست مهم ترین انتخاب برای تغذیه این محصولات است.

۵) کاشت محصول: این مرحله به دو روش زیر صورت می گیرد.

کرتی و جوی پشته

روش جوی پشته بسیار مناسب تر است و در نود درصد مواقع از این روش استفاده می شود و به صورت مختصر به شرح زیر است:

در این روش از سیرچه های نسبتا متوسط استفاده می کنند و آن ها را به شکل قائم در خاک قرار می دهند که نوک تیز در بالا و انتهایش در خاک نسبتا عمیق قرار گرفته باشد؛ لازم به ذکر است که در این حالت نباید هیچ گونه هوایی به فضای اطراف سیرچه نفوذ کند و برای این منظور خاک را به صورت دستی و با فشار دادن بر روی سیر ها و اطراف آن قرار می دهند.

هم چنین فاصله مناسبی را بین ردیف ها در نظر می گیرند که تا حد امکان متراکم باشند تا نور بیش تری به محصولات برسد و رشد بهتری داشته باشند.

* از سیر با پوسته ضخیم و یا پوسیده اصلا نباید استفاده شود.

* مناسب ترین بذر برای کاشت، پیاز های متوسط است.

* از کاشت سریع و یا با تاخیر محصول خودداری کنید تا مجبور به برداشت آن در فصول سرد سال نشوید چون اغلب محصولات در این فصول یخ می زنند و ضایعات زیادی را بر جای می گذارند.

۶) آبیاری محصول: این گیاه به آب و رطوبت بالا حساس است به همین دلیل سعی کنید دوره های آبیاری کمی را برای سیر لحاظ کنید.

۷) برداشت محصول: مناسب ترین زمان برای برداشت این محصول از اواسط بهار تا اواخر تابستان است و طی این دوره بهترین محصول با بالا ترین کیفیت کشت می شود.

پس اگر به دنبال راهی برای افزایش محصولات خود هستید حتما تمامی موارد ذکر شده در بالا را رعایت کنید.

سیر تولید شده خود را کجا بفروشیم ؟

با توجه به توسعه نیاز ها و درخواست های متعدد مشتریان نسبت به دریافت سیر و مشتقات آن، بسیاری از کشاورزان اقدام به تولید و کاشت این محصول در سطح انبوه می نمایند.

اما شاید به عنوان یک تولید کننده برایتان سوال پیش بیاید که محصول خود را چگونه و در کجا به فروش برسانیم؟

سیر جزو پرفروش ترین گیاهان و میوه جات موجود در طبیعت است و به راحتی کاشت می شود و به فروش می رسد.

جهت فروش این محصول می توانید از فروشگاه ها، سوپرمارکت ها، بازار های بزرگ میوه و تره بار، انواع رستوران و فست فود و… کمک بگیرید و در صورت داشتن خط تولید بالا و اطمینان از مرغوبیت محصول، اقدام به صادرات محصولات خود نمایید و آن ها را بسته به ذائقه مردم آن نواحی به صورت تر، خشک و یا پودر شده درآورده و با رعایت کامل استاندارد های جهانی و اصول بهداشتی آن ها را صادر نمایید تا هم از ضایعات سیر های تولید شده جلوگیری کنید و هم درآمد خوبی را از این طریق کسب نمایید.

در صورتی که شما تولید کننده این محصول هستید می توانید از طریق مراجعه با سایت ما آگاهی های لازم را کسب کنید و جهت معرفی خود به ما برای همکاری های لازم اقدام نمایید.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

مطلب پیشنهادی

قیمت سیر تازه و خشک در تهران

سیر، یکی از مفید ترین مواد غذایی است که هم به عنوان خام و هم به عنوان طعم دهنده به غذا ها افزوده می شود و طرفداران خاص خود را دارد. این محصول دارای خواص دارویی

پاسخی بگذارید