کشت و صنعت تابش
خانه / گرانول / بازار فروش عمده گرانول موسیر در مشهد

بازار فروش عمده گرانول موسیر در مشهد

انواع و اقسام ادویه ها و طعم دهنده ها در بازار وجود دارد که ما روزانه از آنها استفاده می کنیم، اگر به مشهد مقدس سفر کنید، می بینید که اکثرا فروشگاه های آنجا چاشنی ها و ادویه های رنگارنگی را در ویترین و قفسه های خود جای داده اند. به طوری که نیاز به توجه خاصی ندارند و خواه ناخواه همه ادویه جات را دیده و بوی خاص آن ها را حس می کنیم، به طور کلی مشهد از بازار های عمده ی ادویه جات در ایران به شمار می رود و می توان گفت که همانند دیگر ادویه ها بازار فروش گرانول موسیر عمده در مشهد می باشد.

بازار فروش عمده گرانول موسیر در مشهد

گرانول موسیر در کیفیت ها و قیمت های متنوع

گرانول موسیر در کیفیت ها و قیمت های متنوعهمانند تمامی محصولات موجود در بازار گرانول موسیر در کیفیت و قیمت های متنوع موجود می باشد. قیمت گرانول موسیر بستگی به وزن، اندازه، نوع بسته بندی و کیفیت محصول دارد علاوه بر این مسائل، خرید عمده و خرده در قیمت گرانول موسیر موثر می باشد.

معمولا خرید به صورت عمده تخفیف و منافعی را هم برای خریدار و هم برای فروشنده به همراه دارد که در مورد قیمت گرانول موسیر نیز این مورد صدق می کند؛ قیمت گرانول موسیر با افزایش گرم موجود در بسته بندی افزایش می یابد.

این بسته بندی ها با توجه به موارد مصرف تولید می شوند که شامل مصارف خانگی، مصارف کارخانجات و غذاخوری ها (رستوران، کافی شاپ، فست فود و …) می باشد که معمولا بسته های ۱۰۰ گرمی برای مصارف خانگی مناسب است و نیاز به خرید عمده ندارد؛ مشخص است که مقدار مصرفی کارخانجات و غذاخوری ها بسیار بیشتر از مصرف خانگی خواهد بود و باید بصورت عمده و مقدار زیاد خریداری شود.

موسیر بوی بد سیر را به همراه ندارد، از این رو بیشتر از پودر سیر به عنوان ادویه و چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد، قیمت گرانول موسیر علاوه بر موارد گفته شده به محل و روش تولید نیز بستگی دارد که معمولا توسط دستگاه و بدون دخالت دست تولید می شوند و از نظر بهداشتی کاملا مورد اطمینان هستند.

انواع اسلایس موسیر جهت صادرات و پودر کردن

موسیر گیاهی خودرو و وحشی می باشد که در جهان کمیاب بوده ولی در نقاط مختلف کشور ایران مانند اراک، بروجرد، یاسوج و نهاوند رشد می کند. از این رو صادرات این محصول رونق بسیاری دارد و کالایی پر درآمد محسوب می شود، عناصر موجود در انواع اسلایس موسیر که برای سلامتی مفید هستند، شامل:

  • کلسیم
  • روی
  • آهن
  • پتاسیم
  • و … 

ناگفته نماند که خاصیت انواع اسلایس موسیر بسته به نوع آن و منطقه ای که روییده می باشد؛ همدان یکی از تولید کنندگان انواع اسلایس موسیر می باشد که موسیر هایش خواص متعددی دارد و جزو پرطرفدارترین انواع اسلایس موسیر می باشد، موسیر دارویی برای قند خون به حساب می آید.

از مواردی که برای مصرف کنندگان مهم است کیفیت محصول و تنوع آن می باشد که در مورد انواع اسلایس موسیر هم این موارد صدق می کند و در زمینه ی اسلایس موسیر می توان آن را به سه رنگ تولید نمود:

  1. موسیر اسلایس شده ی زرد رنگ
  2. موسیر اسلایس شده ی سفید رنگ
  3. موسیر اسلایس شده ی قهوه ای رنگ

انواع اسلایس موسیر را می توان به دو دسته ی دیگر هم تقسیم بندی کرد که بستگی به نوع اصلی و روش برداشت محصول دارد که این گیاه به شکل کوهی و کشت شده ارائه داده می شود، پس از این رو انواع اسلایس موسیر از نظر خاصیت، طعم و بو با هم متفاوت هستند.

مسائل مهم در مورد انواع اسلایس موسیر این است که چون آن ها به شکل چیپس هستند باید ترد، نازک، سالم و کاملا بهداشتی باشد تا در صورت فروش و یا صادرات آن به کشورهایی مانند ترکیه، عراق و روسیه شکایتی از سمت خریدار پیش نیاید و رضایت کافی را از خرید محصول داشته باشند.

زیرا خریدار به دنبال اسلایس های سالم بوده و اسلایس شکسته و پودر شده به کارش نمی آید، چون در آن صورت خود برای خرید انواع اسلایس موسیر دیگری اقدام می کرد، پس نتیجه می گیریم که موسیر اسلایس شده با موسیر پودر شده با هم تفاوت دارند که در نوع ساختار آن هاست. 

گرانول موسیر فله ای برای استفاده کارخانجات

گرانول موسیر فله ای برای استفاده کارخانجاتانواع اسلایس موسیر برای تولید فرآورده های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که گرانول موسیر فله ای مناسب برای مصرف در کارخانجات می باشد، چون تنها افراد عادی از این محصول استفاده نمی کنند و انواع اسلایس موسیر در کارخانجات و تولید محصولات به کار گرفته می شود.

چون مصرف در کارخانجات تولید محصولات غذایی بالا است، تهیه گرانول موسیر فله ای به صرفه تر می باشد؛ کاربرد موسیر در صنعت برای تولید موارد زیر کاربرد بسیاری دارد:

  • ترشیجات صنعتی 
  • ماست موسیر صنعتی 
  • پیتزاهای آماده 
  • چیپس 
  • ساندویچ های مخصوص از پیش تولید شده 
  • سوپ های آماده (بیشتر برای تزئین) 
  • و … 

به طور خلاصه این محصول با هر نوع غذا و خوراکی قابل مصرف می باشد که علاوه برا مزه ی فوق العاده از خواص آن نیز بهره مند می شوید.

همچنین در رستوران و فست فودها نیاز به تهیه ی گرانول موسیر فله ای نیست، چون مصرف این محصول در کارخانه با رستوران برابر نیست ولی استفاده از آن خوشمزگی انواع کباب، پاستا، لازانیا، قارچ و … را چندین برابر می کند.

توجه داشته باشید استفاده از انواع اسلایس موسیر برای تزئین و البته میل نمودن آن در کنار غذا و سوپ در رستوران های مختلف دیده شده است که در کل این محصول کارایی بالایی در مشاغل مربوطه بخصوص کارخانجات تولید محصولات غذایی دارد که به صورت فله ای یا همان کیلویی آن را تهیه کرده و مورد استفاده قرار می دهند و به وسیله ی این گیاه خودرو که یک چاشنی فوق العاده و پر طرفدار می باشد، تنوع غذایی کارخانه ها افزایش یافته که موجب جذب مشتری های بیشتر شده است.

کشور عراق به علت طعم آفتابی و قیمت مناسب بیشتر خواستار موسیر قهوه ای می باشد که انواع اسلایس موسیر به شکل چیپس و پودر موسیر شبیه به آرد و کاملا یک دست است که برای پاشیدن روی غذا مورد استفاده قرار می گیرد، اما انواع اسلایس موسیر بیشتر برای تزئین استفاده می شود.

برای تهیه ی موسیر پودر شده می توانید انواع اسلایس موسیر را آسیاب و پودر کنید، پودر موسیر بر اثر فشار تولید می شود و در این حین ممکن است بخشی از خاصیت های خود را از دست بدهد.

ارائه بهترین نوع گرانول موسیر

برای ارائه ی بهترین نوع گرانول موسیر باید مواردی که در کیفیت و مرغوبیت آن موثر است را در نظر گرفته و به طور کامل رعایت کنیم تا بهترین گرانول موسیر را ارائه دهیم. گرانول موسیر از موسیر خشک شده به دست می آید و خواص دارویی بسیاری را دارا می باشد؛ بهترین گرانول موسیر دارای ویتامین C، مواد معدنی مانند فسفر و منیزیم بوده و همچنین به هضم غذا کمک می کند.

موسیر از لخته شدن خون جلوگیری کرده و موجب تنظیم فشار خون می شود که از خاصیت های دیگر گرانول موسیر کاهش قند خون در افراد دیابتی، تقویت عمومی بدن، اشتها آور بودن، ضدعفونی کردن دستگاه گوارشی، گند زدایی، جرم کشی، رفع تصلب شرایین و نفس تنگی، رعشه و بیماری های عصبی می باشد.

پس گرانول موسیر باید خواص بالا را دارا باشد، در این صورت می توان گفت که بهترین گرانول موسیر ارائه شده است و کیفیت لازم را دارد، ترکیبات شیمیایی موسیر دارای مقداری اسانس می باشد که شامل موارد زیر می شود:

  1. آلیل پروپیل 
  2. دی سولفید 
  3. دو نوع ترکیب گوگردی 
  4. آلیسین 
  5. آلیساتین ۱ و ۲ 

همان طور که می بینید مسائل و نکات بسیار ریزی برای ارائه ی بهترین گرانول سیر وجود دارد که باید رعایت شوند تا کیفیت و مرغوبیتی که باید را داشته باشد، در این صورت توانایی جذب مشتری را نیز خواهد داشت؛ زیرا همه، در تمامی موارد به دنبال بهترین ها و مرغوب ترین ها هستند.

موارد مصرف موسیر اسلایس شده

موارد مصرف موسیر اسلایس شدهموسیر اسلایس شده محصولی کاربردی و خوش طعم می باشد که البته این موارد به کیفیت آن بستگی دارد. استفاده های موسیر اسلایس شده در آشپزخانه های ایرانی و بسیاری از کارخانجاتی که در زمینه تولید مواد غذایی فعالیت دارند، می باشد، استفاده های اسلایس موسیر شده اغلب خوراکی می باشد، البته خواص درمانی نیز دارند و به صورت های مختلفی مانند ماسک مورد استفاده قرار می گیرد؛ مصرف خوراکی آن به صورت های زیر می باشد:

  • ماست موسیر 
  • نان موسیر 
  • استفاده در ترشی موسیر و دیگر انواع ترشی 
  • استفاده به عنوان چاشنی 

همچنین بسیاری از غذاهایی همچون خوراک قارچ، استیک، مرغ گریل شده، انواع ساندویچ، لازانیا، پاستا، و … وقتی با موسیر سرو شوند طعمی فوق العاده ای با خود به همراه خواهند داشت؛ موسیر همانند سیر نوعی طعم دهنده بسیار قوی محبوب است که از آن می توان در انواع غذا و خوراکی ها استفاده کرد؛ فولید موجود در موسیر موجب محبوبیت بیشتر آن می باشد؛ استفاده های موسیر اسلایس شده در کارخانه جات علاوه بر طعم دهی، برای تزئین برخی مواد مانند سوپ ها آماده نیز می باشد.

همچنین در رستوران ها نیز این مورد صدق می کند. اسلایس های موسیر به کشورهای دیگر همانند عراق، ترکیه و روسیه نیز صادر می شود که در این مورد از موسیر های فوق العاده با کیفیت و مرغوب استفاده می شود، موارد بسیار دیگری که از خواص موسیر می باشند را با استفاده ی مداوم می توان از آنها بهره مند شد.

برخی موارد استفاده از انواع اسلایس موسیر:

  1. برای بانوان باردار، کودکان و نوزادان
  2. کاهش وزن
  3. آلرژی و سرماخوردگی، پیشگیری و حتی درمان انواع سرطان
  4. کاهش فشارخون و کلسترول
  5. درمان گزیدگی حشرات
  6. درمان ریزش مو و شوره ی سر، جوانسازی پوست

تولید موسیر خشک در انواع مختلف

بهتر است بدانیم موسیر گیاهی فصلی بوده و تنها در فصل بهار رشد می کند، به همین دلیل برای دسترسی در سایر فصول به موسیر باید چاره ای اندیشید، برای نگهداری موسیر و ذخیره برای سایر فصول می توان آن را خشک کرد، ولی باید راه خشک کردن آن را بلد باشید تا بدون از بین رفتن خاصیت و کیفیت موسیر، آن را خشک و ذخیره کنید؛ برای تهیه ی انواع موسیر خشک، ابتدا باید موسیر تازه تهیه کرده و آن را پوست بگیرید.

پس از پوست گیری و شستشو موسیر ها را به دقت و تا حد امکان به صورت یک دست حلقه حلقه کنید، توجه داشته باشید که حلقه ها خیلی ضخیم و یا نازک نباشند، موسیر مزه ای تند و تیز دارد که باید آن را شیرین کنیم.

برای شیرین کردن موسیر، باید آن را به مدت ۲۴ ساعت در آب سرد بریزید و به یاد داشته باشید که هر ۴ ساعت باید آب آن را عوض کنید، یعنی ۶ بار باید در طول ۲۴ ساعت آب آن باید عوض شود که پس از انجام مرحله ی شیرین کردن موسیر، آن ها را روی یک پارچه ی پهن کنید تا خشک شود و برای خشک کردن موسیر می توان از پنکه استفاده کرد که در نتیجه موسیرهای سفید و تمیزی خواهید داشت.

موسیرهای خشک شده را درون ظرفی در بسته ریخته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید و در مواقع نیاز از آن استفاده کنید، تندی مزه ی انواع موسیر خشک و روش خشک کردن آن ها باهم متفاوت است.

بهترین نوع موسیر برای تهیه گرانول موسیر

بهترین نوع موسیر برای تهیه گرانول موسیرموسیرهای صادراتی و دست چین بهترین نوع موسیر برای تهیه گرانول موسیر می باشد، گرانول موسیر، به موسیر پوست کنده سپس اسلاید و خشک شده که به تکه های ریز تبدیل شده است، گفته می شود.

برای تولید گرانول موسیر پس از پوست گیری موسیرها آن ها را شسته و به وسیله ی اسلایدر مخصوص موسیر آن ها را لایه لایه می کنیم، سپس به وسیله ی دستگاه خشک کن یا نو آفتاب آن ها را خشک کرده و به وسیله ی دستگاه چکشی مخصوص موسیر آن ها را آسیاب می کنیم تا به تکه های ریز تبدیل شوند.

برای تهیه گرانول موسیر باید نکاتی را رعایت کرد تا خواص آن از بین نرفته و کیفیت بالایی را داشته باشد، مزایای گرانول موسیر:

  1. ماندگاری بالاتر، مشتری پسند و یک دست بودن محصول
  2. اعتماد سازی راحت تر برا خرید و فروش

اما ویژگی های یک گرانول موسیر خوب و با کیفیت چه چیزهایی هستند؟

برای این که بتوانیم صادقانه به این سوال پاسخ دهیم به موارد زیر اشاره کرده یم:

  1. داشتن رنگ روشن و سفید
  2. یک دست بودن
  3. از موسیر تازه و با کیفیت تهیه شده باشد
  4. تولید آن به صورت کاملا بهداشتی و سالم صورت گرفته باشد.

در زمان تهیه ی گرانول موسیر وقتی که موسیر ها را در آسیاب ریز می کنیم حدود یک پنجم آن به صورت پودر در می آید که به آن پودر موسیر گفته می شود که کاربرد های خاص خود را دارد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

مطلب پیشنهادی

قیمت روز گرانول موسیر اشعه دیده

قیمت روز گرانول موسیر به عوامل مختلفی بستگی دارد. این محصول غذایی یک چاشنی خوش طعم و اشتها آور به حساب می آید و دارای گوگرد فراوانی است. انواع پودر و گرانول موس

پاسخی بگذارید