کشت و صنعت تابش
خانه / گرانول /  فروش گرانول موسیر درجه یک صادراتی

 فروش گرانول موسیر درجه یک صادراتی

گیاه موسیر یکی از محبوب ترین گیاهان در میان مردم ایران و خاورمیانه است.

اما چرا این گیاه آن قدر محبوب است مگر چه خواصی دارد؟

علاوه بر مصارفی  که برای تهیه ماست موسیر و انواع ترشی ها دارد دارای خواص دارویی بسیاری است که در ادامه برای آگاهی بیشتر شما عزیزان به آن ها خواهیم پرداخت.

این‌گیاه محبوب به صورت های مختلف مثل گرانول، پودر، ماست و… برای مصرف مردم ایران و خاورمیانه آماده می شود.

 فروش گرانول موسیر بسیار رایج است و حتی بدین صورت نیز صادر می گردد.

 فروش گرانول موسیر درجه یک صادراتی

گرانول موسیر چیست؟

گرانول موسیر چیست؟گرانول موسیر یکی از شیوه های نگهداری موسیر و همچنین صادرات  این گیاه بینظیر است گرانول  را می توان به راحتی به ماست و غذای خود اضافه کنید و طعم و مزه فوق العاده ای به غذای شما می دهد این چاشنی بر خلاف سیر بوی زیادی ندارد و باعث آزار و اذیت اطرافیان نمی شود.

در گرانول چون گیاه پودر نشده هنگام استفاده در غذا همان طعم‌و تازگی موسیر را دارد و از محبوبیت بیشتری نسبت به پودر برخوردار است.

در ابتدای متن اشاره کردیم‌ که این گیاه بسیار محبوب است. اما این‌گیاه فوق العاده چه خواصی دارد که باعث این محبوبیت شده است؟

  • موسیر سرشار از ویتامین های A, C و B، چربی، فیبر، کربوهیدرات  و مواد معدنی از جمله پتاسیم و منگنز است
  • این‌گیاه خواص دارویی زیادی دارد
  • موسیر به سبب مواد مغذی که دارد برای تقویت مو، جلوگیری از ریزش مو و همچنین از بین بردن شوره مو بسیار موثر است
  • تاثیر بسیار موثری بر مغز دارد و از آن جا که مغز مرکز فرماندهی بدن است می توانیم بگوییم باعث تقویت عملکرد بدن می شود.
  • یکی دیگر از خواص این گیاه بهبود گردش خون است و می تواند تا حدودی بیماری کم خونی را کنترل و درمان کند.
  • برای افرادی که فشار خون بالا دارند نیز بسیار موثر است و همچنین از لخته شدن خون جلوگیری می کند.
  • یکی دیگر از نعمت هایی که با خوردن موسیر نصیب ما می شود داشت پوستی سالم است. 
  • مهمترین خاصیت آن تقویت سیستم دفاعی بدن برای مقابله با بیماری های ویروسی به ویژه در فصول سرد سال و …. است.
  • آنتی اکسیدان و ضد سرطان است.

این خواصی که ذکر کردیم در همه انواع موسیر وجود دارد.

فرآورده های موسیر:

بعضی از افراد تصور می کنند که موسیر نوعی سیر است چون بسیاری از خواص آن ها به هم شباهت دارد. در حالی که این دو گیاه متفاوت هستند و سیر حبه حبه است اما موسیر مانند پیاز یک حبه است و بهترین نوع آن قرمز است.

موسیر یک گیاه است اما آن چیزی که ما به صورت عمده مصرف می کنیم اصلا شباهتی به گیاه ندارد. موسیر را به صورت پودر، گرانول و یا حتی می توانیم خود گیاه موسیر را تهیه کنیم و در فرآورده هایی مثل ماست، سس، غذا و انواع خورشت ها استفاده کنیم.

آیا طعم گرانول موسیر با پودر موسیر متفاوت است؟

آیا طعم گرانول موسیر با پودر موسیر متفاوت است؟برای این که به این موضوع پی ببریم‌ که آیا مزه گرانول و پودر موسیر با هم متفاوت است یا نه؟ بهتر است ابتدا هر دوی آن ها را بشناسیم.

پودر موسیر: ابتدا گیاه موسیر را کاشته و برداشت می کنند و بعد موسیر آن را جدا کرده و تکه تکه می کنند و می گذارند خشک شود و در نهایت تکه های خشک شده را پودر می کنند و در فرآورده های مختلف مصرف می کنند.

گرانول موسیر:  تمام مراحل بالا را طی کرده اما با این تفاوت که تکه های خشک شده را پودر نمی کنند بلکه به همان صورت وارد بازار می کنند.

تفاوت گرانول موسیر با پودر آن:

همان طور که در متن بالا ذکر کردیم خواص هر دو تقریبا یکسان است اما موارد مصرف آن ها متفاوت است پودر موسیر چون به صورت پودر است در داخل غذا و سایر فرآورده ها فقط مزه آن مشخص است و اثری از خود موسیر نیست در مقابل گرانول در مواد غذایی تکه های موسیر حس می شود و همان تازگی و طراوت موسیر را به ما می دهد و بسیار لذت بخش است.

تفاوت دیگر این دو آن است که از تندی و تیزی موسیر در پودر آن به مقدار اندکی کاسته می شود. 

مشخصات گرانول:

تا به امروز حدود چهل نوع موسیر کشف کرده اند که بعضی از آن ها به عنوان گل زینتی در باغات کاشته می شود.

در بالا برخی از مشخصات گرانول را ذکر کردیم و در اینجا می خواهیم به چند مورد دیگر اشاره کنیم. گرانول معمولا رنگ طبیعی موسیر را حفظ کرده، تندی و تیزی آن بیشتر از پودر است و همچنین قبل از مصرف باید بگذاریم خیس بخورد و بعد به غذا اضافه شود.

بهترین برند تولید گرانول موسیر

بهترین برند تولید گرانول موسیرمعمولا موسیر را به صورت تازه استفاده نمی کنند چون در این صورت ماندگاری کمتری نسبت به پودر و گرانول آن دارد اما طعم و مزه طبیعی موسیر بسیار لذت بخش و دلپذیر است و بیشتر افراد دوست دارند که موسیر را به شکلی مصرف کنند که مانند موسیر تازه برای آن ها لذت بخش باشد. 

بعد از مدت ها متخصصین تلاش کردند که شیوه ای برای نگهداری بیشتر موسیر پیدا کنند و در نهایت توانستند آن را به صورت گرانول برای مدت زمان خیلی بیشتر نگهداری کنند و به همان صورت نیز صادر کنند و تولید کنندگان بسیاری با برند های مختلف شروع به تولید گرانول کردند. 

بهترین برند گرانول موسیر:

یک‌ برند برای این‌که بتواند در بین مردم محبوبیت کسب کند و طرفداران زیادی داشته باشد باید به چند نکته توجه کند اینکه تمام مراحل تولید محصول باید بهداشتی باشد و از افراد مجرب و ماهر  استفاده کنند، بتواند استاندارد های ملی و جهانی لازم را کسب کند و مهم تر از همه باید کیفیت محصول نهایی بسیار بالا بوده و فاقد هر گونه مواد افزودنی غیر مجاز باشد.

عوامل بیشمار دیگری مثل تبلیغات وجود دارد که باعث محبوبیت و شناخت یک برند در داخل و خارج کشور می شود.

مزیت محبوبیت این است که یک تولید کننده می تواند در خارج کشور نیز نمایندگی هایی داشته باشد و محصولات خود را به کشور های خارجی صادر کند و در این زمینه نیز درآمدزایی و اشتغال زایی کند.

برند های گلها، سبزان، برتر، الیت و چندین تولید کننده دیگر از بهترین تولیدکنندگان و صادر کنندگان گرانول موسیر هستند.

مشخصات بهترین نوع گرانول موسیر

مشخصات بهترین نوع گرانول موسیرهمان طور که می دانید ما حدود ۴۰ نوع موسیر تا به امروز شناخته شده و خواص دارویی هر کدام از آنها متفاوت و خاص آن گیاه است.

محیط های رویشی انواع موسیر نیز اختصاصی است و هر کدام از آنها شرایط جوی متفاوتی را نیاز دارند که بتوانند در بهترین شرایط رشد کند پس ما نمی توانیم در محل زندگی خود هر نوع موسیری که دوست داریم  بکاریم و در این باره باید با متخصیصین این کار مشورت کنیم.

از آنجا که موسیر ها متفاوت اند گرانول ها  نیز مختلف هستند. اما یک سوال که ممکن است ذهن بسیاری از شما عزیزان را درگیر کند این است کدام نوع گرانول خواص بیشتری دارد و مفید تر است؟

بهترین نوع موسیر که در طبیعت می روید پیازچه ای به رنگ‌ بنفش متمایل به قرمز و ریشه های سوزنی دارد. گرانول تهیه شده از این نوع موسیر بسیار با کیفیت بوده و به کشور های خارجی نیز صادر می شود اما این به معنای این نیست که سایر موسیر ها مفید نیستند و نباید مصرف شود.

گرانول ها به دو صورت عرضه شده و در بازار وجود دارد:

گرانول موسیر فله ای : می توان به میزان نیاز خود خرید کنیم اما مشکلی که وجود دارد این است چون این نوع گرانول بسته بندی نشده از نظر بهداشتی ممکن است حاوی بیماری باشد اما نمونه های بسته بندی شده اشعه می دهند و از نظر بهداشتی بسیار با کیفیت هستند.

گرانول موسیر خالص: بهترین شیوه خرید و فروش گرانول در داخل و حتی برای صادر به خارج کشور زیرا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و بیشتر افراد تمایل به بسته های گرانول دارند و به شیوه فله ای تمایل کمتری دارند.

راهنمای انتخاب گرانول موسیر اشعه خورده

راهنمای انتخاب گرانول موسیر اشعه خوردهممکن‌است هنگام‌ خرید موسیر خشک شده در بازار با انواع مختلفی از این محصول رو به رو شوید که نام‌ آن‌ها برای شما ناآشنا است.

تفاوت موسیر های خشک شده به نوع موسیر و همچنین به اندازه تکه ها و روش خشک کردن آن بستگی دارد.

موسیر پلاک: نوعی موسیر خشک شده است که بعد از خشک شدن تکه های بزرگ و یک سان آن را جدا کرده و در بسته بندی قرار می دهند.

موسیر آفتابی: این نوع موسیر در زیر نور آفتاب خشک شده و به همین خاطر به این نام معروف است و رنگ تیره ای دارد.

گرانول موسیر اشعه خورده: این نوع موسیر خشک شده استریل شده و ۱۰۰ درصد طبیعی است و اولین بار در همدان با دستگاه های فوق پیشرفته برای طرفداران و مشتریان خود در داخل و خارج کشور از این روش استفاده شد. 

موسیر لبنیاتی: این‌ نوع موسیر هم شامل تکه های بزرگ است و هم شامل تکه های کوچک که همراه با لبنیات مصرف می شود.

پودر موسیر: موسیر خشک شده را با استفاده از دستگاه هایی برای برخی از موارد و برخی از مشتریان که این نوع را دوست دارند تهیه می شود.

گرانول موسیر خالص را از کجا تهیه کنیم؟

گرانول موسیر خالص را از کجا تهیه کنیم؟برای تهیه گرانول خالص می توانیم گرانول تازه را تهیه کنیم و آن را تکه تکه کنیم، خشک کنیم و آن را در یخچال نگه داریم.

بعضی از تولیدکنندگان عزیز گرانول خالص نیز به بازار عرضه می کنند چرا که این‌نوع موسیر نیز طرفدارانی دارد.

این نوع موسیر در خارج کشور نیز خواهان دارد و با کیفیت بالا به کشور های خارجه صادر می کنند.

اما ما تا اینجا درباره خواص بی نظیر و بیشمار موسیر گفتیم و این را هم باید بدانیم که بسیاری خواص موسیر و سیر مشابه است با این تفاوت که موسیر  بو و مزه تند آن کمتر است و بعد از خوردن آن دهان بوی بد نمی گیرد و باعث آزار و اذیت اطرافیان نمی شود بنابراین به شما توصیه می کنم که به جای سیر از موسیر خالص و یا فراورده های موسیر استفاده کنید.

موسیر چه کاربرد هایی و در چه موارد و غذا هایی می توانیم از مو سیر استفاده کنیم؟

  • محبوب ترین کاربرد موسیر در لبنیات و به ویژه ماست است که به همراه غذا های مختلف و به همراه چیپس خورده می شود. 
  • یکی دیگر از خوشمزه ترین محصولات موسیر ترشی موسیر است که محبوبیت بسیاری در بین مردم کشورمان دارد و یک خوراکی جدایی ناپذیر از سفره های ایرانیان و خاورمیانه شده است.
  • به عنوان طعم دهنده در خورشت ها استفاده می شود چرا که نسبت به سیر بوی کمتری دارد.

مرکز فروش گرانول موسیر فله برای صادرات

مرکز فروش گرانول موسیر فله برای صادراتهمانطور که ابتدا ذکر کردیم موسیر و فراورده های آن از محبوب ترین گیاهان بین مردم ایران و خاورمیانه است و تولیدی های زیادی در این زمینه تلاش می کنند که انواع فراورده های موسیر که مورد علاقه مردم است را با بهترین و بیشترین کیفیت و همچنین پایین ترین قیمت اماده کند اما این محصولات بازار فروش برای عرضه لازم دارد و در خارج کشور نیز باید نمایندگی هایی وجود داشته باشد که این محصولات را عرضه کند. ما می توانیم‌موسیر را از میوه فروشی ها و سبزی فروشی ها خریداری کنیم اما در این مراکز قیمت ها بالا است و ممکن است کیفی خوبی نداشته باشند یا می توانیم از بازار ها و مراکز خرید موسیر خرید کنیم این مراکز برای خرید های عمده و کم مناسب هستند.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی می توانیم محصولات و کالا های مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی خریداری کنیم این کار مزیت هایی نیز دارد مثلا در وقت صرفه جویی می شود، واسطه ها کنار می روند و محصول با قیمت بسیار کمتری به دست مشتری می رسد، در هر ساعت از شبانه روز می توانیم خرید خود را انجام دهیم در حالی که بسیاری از فروشگاه ها و مراکز خرید ۲۴ ساعته خدمات ارائه نمی کنند.

عوامل زیادی در قیمت گذاری موسیر و فراورده های آن دخیل هستند:

  •  اولین و مهم‌ترین عامل که در قیمت موسیر تاثیر دارد کیفیت تولید و نوع موسیر است. در واقع کیفیت یک محصول اصالت آن محصول را نشان می دهد و هر چه کیفیت آن بهتر باشد قیمت تمام شده محصول نیز بیشتر است و علاوه بر قیمت محبوبیت آن محصول را نیز بالا می برد.
  • دومین عامل نوع تهیه محصول مثل پودر، گرانول و یا موسیر تازه و…در قیمت آن موثر است.
  • یکی دیگر از عوامل مهم محبوبیت یک محصول در بین مردم است چرا که هر چه محبوبیت یک محصول بیشتر باشد مردم بیشتر آن را خریداری می کنند.

قسمت تمام فراورده های موسیر در همه بازار های ایران و خاورمیانه تحت تاثیر عوامل فوق و چندین عامل دیگر که از اهمیت کمتری برخوردار هستند است. 

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

مطلب پیشنهادی

قیمت روز گرانول موسیر اشعه دیده

قیمت روز گرانول موسیر به عوامل مختلفی بستگی دارد. این محصول غذایی یک چاشنی خوش طعم و اشتها آور به حساب می آید و دارای گوگرد فراوانی است. انواع پودر و گرانول موس

پاسخی بگذارید