کشت و صنعت تابش
خانه / سیر گل / خرید عمده سیر گل از کارخانه

خرید عمده سیر گل از کارخانه

از سیر فرآورده های مختلفی تولید می کنند که مشهورترین آن، ترشی است. این نوع از محصول را امروزه به روش های کارخانه ای و خانگی فرآوری می نمایند که کیفیت های شان با همدیگر فرق دارد. اما اگر می خواهید خرید عمده سیر گل از کارخانه را انجام دهید، خوب است که در این زمینه به مواردی همچون برند کالا توجه داشته باشید. خرید عمده سیر گل از کارخانه

چگونگی تشخیص سیر چینی از ایرانی

چگونگی تشخیص سیر چینی از ایرانیدر مناطق گوناگونی از جهان، سیر کشت و برداشت می شود. یکی از ممالکی که در این حوزه فعالیت گسترده ای دارد، چین است. امروزه شاهد هستیم که از این کشور نیز واردات این محصول انجام می شود. اما چگونه می توان سیر چینی را از ایرانی تشخیص داد؟ در این زمینه راه های متفاوتی وجود دارد. 

اول این که سیرهایی معروف به چینی، رنگی سفیدتر دارند. آنان وزن شان هم سبک تر از نوع ایرانی می باشد. البته برخی از منابع گفته اند که چنین محصولاتی را برخی با استفاده از اسپری رنگ آمیزی می کنند که به این روش، جوانه زنی آن صورت نمی گیرد و از جانب دیگر، حشرات نیز به آن نزدیک نمی شوند. 

از نظر کیفی نیز بسیاری چندان خوشبینانه به این سیرها نگاه نمی کنند که البته همه این موارد می تواند برعکس هم باشد. این به کسی ربط دارد که وارد کننده است. آن شمار از بازرگانانی که اعتبار زیادی دارند، هیچگاه سیر‌های مشکوک را وارد نمی کنند. آنان سعی شان بر این است تا بتوانند یک کالای مرغوب را ارائه دهند. 

با همه این ها، بازار است و می توان در آن هر‌ گونه کالایی را در کیفیت های متفاوت پیدا کرد. آنچه که بیشتر از همه جلب توجه می کند، این است که سیر های چینی و ایرانی از نظر شکل ظاهری، ابعاد و همینطور رنگ می ‌توانند تفاوت هایی داشته باشند که در ابتدا به آن اشاره کردیم و به این موضوع به صورت کامل، پرداختیم. 

سیر، یکی از گیاهان خوراکی ای می باشد که به دلیل داشتن خواص زیاد، همواره مورد توجه بوده است. حتی از قدیم الایام نیز در فرهنگ غذایی ما وجود داشته و بیشتر اطباء در گذشته هم پافشاری زیادی بر میل کردن آن داشتند. 

در حال حاضر، می شود این نوع از گیاه را که هم در ایران تولید و کشت می شود و هم این که از خارج وارد می گردد، به دست آورد. آنها کیفیت های گوناگونی دارند که در بخش های دیگر این مطلب به مواد مختلفی از این محصول خواهیم پرداخت. 

درمان کورک روی بدن با سیر

بیماری های پوستی، علائم و نشانه های مختلفی دارند که شایع ترین آن، جوش هایی می باشد که در روی پوست ظاهر می شوند. یکی از آنان کورک نام داشته که بر اثر بخار بدن به شکل عفونی شده از زیر پوست بیرون می زند. کورک، می تواند از هر نقطه ای خو را نشان دهد که به آن گاهی آبسه پوستی نیز می گویند. 

این بیماری پوستی را بیشتر در افرادی که دارای مشکلات سیستم ایمنی اند و یا دیابت دارند، می شود، مشاهده کرد. البته به موارد دیگری از جمله تغذیه نامناسب، رعایت نکردن نکات بهداشتی، استفاده از داروی های شیمیایی و غیره نیز بستگی دارد. در هر حال، این جوش بزرگ، دردسرهای خاص خود را دارد که توام با درد شدید می باشد. 

برای درمان آن، می شود راه های متفاوتی را در پیش گرفت. مثلاً به پزشک مراجعه نمود؛ ولی تنها این موضوع نیست. در طب سنتی اغلب از گیاهان متفاوتی کار می گیرند که در این میان، سیر یکی از مشهورترین شان است. این گیاه به دلیل داشتن خواص آنتی بیوتیکی کارایی بالایی در زخم های این چنینی دارد. 

برای این که بتوانید اثرات مثبت آن را بهتر درک کنید، نیاز است که در ابتداء کمی آب سیر را بر روی کورک بریزید. این کار هر چند با سوزش شدیدی ممکن است همراه باشد؛ ولی سبب می گردد که کورک سر باز کرده و عفونت های آن خارج شود. کم کم با این کار، روند درمان و بهبودی آن را مشاهده خواهید کرد. 

با همه این ها، سیر سرشار از ویتامین های گروه ب و ث می باشد. این محصول املاح دیگری همچون منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن را نیز در خود جای داده است. خاصیت آنتی اکسیدان دارد و برای همین است که بیشتر افراد برای بالا بردن مقاومت بدن خود در برابر ویروس های ناشناخته و باکتری های گوناگونی استفاده می کنند. 

از این نوع محصول، امروزه در صنایع داروسازی و آرایشی-بهداشتی نیز به شکل وفوری کار می گیرند. عصاره این نوع از گیاه، برای درمان بیماری های پوستی متفاوتی استفاده می شود. این ها همه دلایل قانع کننده ای است که مجاب می کند بسیاری از افراد جامعه از آن به روش های متفاوتی استفاده نمایند. 

خلاصه این که، اگر می خواهید بیماری های پوستی مختلفی مانند جوش و کورک را به صورت سنتی درمان کنید، استفاده از سیر و یا عصاره های آن را از یاد نبرید. درمان کورک با سیر، یک روش ساده و در همین حال کم هزینه می باشد. 

آموزش تهیه سیر ترشی با رب انار

آموزش تهیه سیر ترشی با رب انارسیر ترشی، یکی از محصولات بسیار خوشمزه، مفید و در همین حال مناسب جهت پذیرایی از مهمانان می باشد. این محصول را می توان با فراهم آوردن مواد اولیه آن، در خانه نیز درست کرد. در اینجا ما به آموزش تهیه سیر ترشی با رب انار می پردازیم که شما می توانید با در نظر داشت این نکات، بهترین نوع این فرآورده را آماده کنید. 

در ابتداء بایستی مواد مورد نیاز را تهیه نمایید که شامل، رب انار به مقدار لازم، تمر هندی،  شیره خرما، سیر و سرکه می باشد. البته استفاده از تمر و شیره به سلیقه شما ربط دارد و می توانید به جای آنان از سایر مواد افزودنی دیگری استفاده کنید که باعث می شود سیر ترشی شما طعم و حتی رنگ متفاوتی به خود بگیرید. 

اما مراحل تولید آن به شرح زیر می باشد: 

  1. در نخست، سیر ها را حبه می کنید. پوست شان را کاملاً جدا کرده و خوب شستشو می‌ دهید. 
  2. آنان را روی پارچه ای تمیز بگذارید تا به این شکل، آب شان جدا شده و کاملاً خشک گردند. 
  3. مواد افزودنی (ما در اینجا تمر هندی را در نظر می ‌گیریم به همراه شیره خرما)، در ظرفی ریخته و به مقدار مشخصی سرکه نیز به آن علاوه می نمایید. مواد را به خوبی مخلوط کنید تا تمر در سرکه حل شود. پس از این کار، آن را از صافی رد کنید تا هسته هایی که در آن وجود دارد، گرفته شوند. 
  4. حالا نوبت این است تا سیر ها را در قابلمه ای بریزید. رب انار را به آن اضافه کنید و سپس سرکه را نیز در حدی که روی سیر پوشیده شود، ریخته گردد. 
  5. اکنون قابلمه را در حرارت ملایمی قرار دهید تا نزدیک به یک ساعت بجوشد. 
  6. پس از این، قابلمه را برداشته پس از یک روز صبر کنید، سیرها را در بطری هایی که از قبل آماده نموده اید، بریزید. 
  7. در آخر نیز در بطری را کاملاً محکم ببندید و فرآورده خود را در جای خنک نگهداری کنید. 

تفاوت بین ترشی سیر گل خانگی و صنعتی

اگر بخواهیم در زمینه تفاوت بین ترشی سیر گل خانگی و صنعتی صحبت کنیم، می توان بیشتر به مراحل تولید آن اشاره کرد. در زمینه نوع سنتی که برای تان یکی از روش های فرآوری را توضیح دادیم. همانگونه که مشاهده کردید، همه امور توسط دست و به روش های ابتدایی انجام شد و به نظر نیز ساده و راحت می رسید. 

ولی در کارخانه به این شکل نیست. یعنی در آنجا بیشتر از دستگاه های خاصی کار می گیرند. تمام مراحل از شستشو، ضد عفونی، گرفتن پوست تا جوشاندن و بسته بندی، توسط ماشین آلات گوناگونی انجام می شود. همینطور شرکت های بزرگ صنعتی، کالای خود را از تونل حرارت عبور می دهند که به این شکل پاستوریزه می شود. 

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که سیر ترشی های کارخانه ای زیر نظارت سازمان غذا و دارو تولید می شود و از سوی دیگر، کارخانه آن را پیش از این که وارد بازار نماید، در آزمایشگاه خود مورد بررسی و ارزیابی قرار داده که در صورت تایید شدن کیفیت آن، برای انبار و سپس ارائه آماده می شود. 

استانداردهای خاصی هم در این حوزه در نظر گرفته می شود که این کار سبب می گردد تا محصول از مواد اولیه خوب و مرغوب به روش های پیشرفته فرآوری گردد. 

در هر حال، ما می توانیم این چنین محصولاتی را به رنگ های کاملاً شفاف و جا به جا شده در بطری های شیشه ای و پلاستیک مشاهده کنیم. اگر برای ‌تان این سوال پیش آمده که چرا برخی از آنان به رنگ قهوه ای و بعضی دیگر سفید هستند، خوب است بدانید که از دو نوع سرکه قرمز و سفید در این خصوص کار می گیرند. 

اینگونه است که ما سیر ترشی ها را در دو رنگ مشاهده می کنیم. البته ممکن است بر اساس نوع سرکه طعم برخی از آنان با همدیگر تفاوت هایی داشته باشد. 

پرورش سیر در کدام استان های کشور انجام می گیرد؟

پرورش سیر در کدام استان های کشور انجام می گیرد؟گیاه علفی سیر در مناطق مختلفی از کشورمان کشت و برداشت می شود. این نوع از محصول در بسترهای خاصی زرع می گردد و به دلیل این که آب زیادی نیاز ندارد، یکی از محصولات استراتژیک به شمار می رود و سرمایه گذاری های زیادی در سال های اخیر روی گسترش کشت آن در شهرهای متفاوتی صورت گرفته است. 

جالب است بدانید سیر ایرانی در دو رنگ سفید و قرمز تولید می گردد. این مسئله البته ربط مستقیمی به پوسته روی آن دارد؛ در حالی که حبه اصلی شان همه رنگی سفید متمایل به زرد را دارند. بیشترین شهرت را در میان کشاورزان، نوع سفید داشته به همین علت شاهد کشت آن سراسری آن هستیم. 

ولی پرورش سیر در کدام استان های کشور انجام می گیرد؟ در این زمینه می توان به استان های گوناگونی اشاره کرد که در زیر برخی از معروف ترین شان اشاره می کنیم: 

  • همدان 
  • استان های خراسان 
  • سمنان 
  • مازندران 
  • هرمزگان 
  • خوزستان 
  • مرکزی  

سیر هایی که در این مناطق از کشورمان کشت می شوند، کیفیت های گوناگونی دارند. حبه های آنان به شکل درشت و ریز به دست می آیند و هر کدام از خود گل سیرها نیز ابعاد مختلفی دارند که از ۳ سانتی متر تا ۸ سانتی متر می توان آنان را مشاهده کرد. گفتنی است که ممکن است سیرها ابعاد متفاوت تری هم داشته باشند. 

هر کدام از گل سیرها بین ۶ تا ۱۵ حبه دارد که به تناسب بزرگ آنان شاید برخی از آن ها حبه های کمتر و یا بیشتری داشته باشند. 

کاهش کیفیت سیر بستگی به چه عواملی دارد؟

بی تردید شما هم گاهی شنیده اید که می گویند کیفیت سیر مرغوب نیست. اما کاهش کیفیت سیر بستگی به چه عواملی دارد؟ در این زمینه می شود موارد متعددی را عنوان کرد. مثلاً ریز بودن حبه های آن برای بسیاری خوشایند نیست و دوست دارند تا حبه ها درشت باشد. 

شل و نرم بودن حبه ها نیز خود یکی دیگر از مواردی است که باعث می شود کیفیت محصول پایین بیاید. همینطور می توان به موارد دیگری همچون تغییر رنگ دادن و متمایل شدن فام آن به قهوه ای، خوردگی، برش هایی که هنگام برداشت روی آن ایجاد شده هم اشاره کرد که سبب می شود مرغوب بودن محصول زیر سوال برود. 

از جانب دیگر، برخی آن را در محیط های نمور نگهداری می کنند. این باعث می شود تا رطوبت به سیر رسیده و باعث شود تا محصول بگندد. دفت کنید که فرآیند خشک کردن سیرهای تازه نیز نیاز به دقت و توجه ویژه ای دارد که اگر درست در نظر گرفته نشود، باعث می ‌گردد تا سیر با کیفیتی به دست نیاید. 

خواص ترشی سیر گل ۷ ساله

خواص ترشی سیر گل 7 ساله در میان سیرترشی ها، آن شمار از محصولاتی که عمر طولانی تر دارند، از نظر ارزش غذایی بالاتر هستند. یکی از مشهورترین نوع این محصولات ترشی سیر گل ۷ ساله می باشد. برخی آن را به دلیل طعم ویژه ای که می گیرد و بعضی دیگر به جهت فواید آن به مصرف می رسانند. 

در این جا می خواهیم به خواص ترشی سیر گل ۷ ساله اشاره کنیم که شامل موارد ذیل می باشد: 

  • سیرترشی یک محصول مناسب برای خونسازی می باشد. 
  • تصفیه کننده خون و کبد هم به شمار می رود. 
  • عروق قلب را پاکسازی می کند و از سکته های ناشی از چربی بالا، جلوگیری به عمل می آورد. 
  • برای تسهیل کردن هضم غذا بسیار موثر است. 
  • به شدت اشتهاء آور می باشد و به همین دلیل در سفره ما ایرانیان، جایگاه خاصی دارد. 
  • ضد عفونی کننده ای مشهور برای دفع سموم بدن است. 
جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

پاسخی بگذارید